همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، در حاشیه همایش سوختگی گفت: در حال حاضر، کمتر از ۱۰۰ تخت استاندارد سوختگی، در کشور داریم.

وزیر یهداشت

به گرارش ایرنا، سید حسن هاشمی در حاشیه همایش سوختگي، افزود: حدود هزار تخت سوختگی در کشور داریم که کمتر از 100 تخت آن استاندارد است در حالی که به 2.5 برابر این تعداد تخت سوختگی در کشور نیاز داریم.

وی اضافه کرد:حمایت ازبیماران دچار سوختگی، نیازمند بودجه، بیمه و تجهیزات کافی است که در همه این زمینه ها مشکل داریم.

وزیر بهداشت گفت: برای مراقبت از سوختگی به فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، تعرفه و بیمه مناسب نیاز داریم که هیچ کدام از اینها در کشور در حداقل مورد نیاز، وجود ندارد.

وی خاطر نشان كرد : پزشکان و پرستاران خوبی داریم اما حمایت بیمه ای مناسب وجود ندارد البته بیمه نیز مقصر نیست زیرا دولت و مجلس باید منابع لازم را برای حمایت از بیمه‌ها تامین کند.

وی گفت: اکنون که در عصر تدوین بودجه سال آینده هستیم فرصت مناسبی است که درباره اعتبارات لازم برای حمایت از بیماران مبتلا به سوختگی و بیماران دیگری که نیازمند حمایت هستند، تصمیم گیری کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: فقط بیماران سوختگی نیستند که به حمایت دولت و مجلس نیاز دارند بیماران دیگری مانند بیماران اعصاب و روان، بیماران پوستی، بیماران ام اس و تعداد دیگری از بیماری‌ها هستند که باید به عنوان بیماری خاص تعریف شوند و مورد حمایت قرار گیرند و همه دستگاه‌ها از جمله بهزیستی و بیمه‌ها نیز باید در این مسیر به وزارت بهداشت کمک کنند.

دكتر هاشمي گفت : در سفری که با رییس جمهوری به اروپا رفتیم در یکی از بیمارستان‌ها دیدم که برای هر بیمار سوختگی به طور متوسط 500 هزار دلار هزینه می‌کنند. من نمی‌گویم این اعتبار را به وزارت بهداشت بدهند اگر یک هزارم این مبلغ را تامین کنند می‌توانیم خدمات درمانی مناسبی به بیماران سوختگی ارائه کنیم.

وزير بهداشت افزود : نیاز بیماران سوختگی فقط درمان نیست بلکه تالمات روحی و روانی زیادی نیز دارند که باید همه دستگاه‌های دولتی و مردم برای رفع این مشکلات همکاری کنند.

  • قول‌هاي وزير براي درمان دانش آموزان شين آبادي

وزیر بهداشت همچنين درباره کودکان شین آباد گفت: : کودکان شین اباد قربانی یک بی تدبیری شدند آنها هیچ گناهی ندارند ولی این ما هستیم که باید مشکلات آنها را برطرف کنیم و اجازه ندهیم که ناامید شوند.مشکل مالی درمان این کودکان را حل می‌کنیم.

دكتر هاشمي در پاسخ به صحبت‌های پدر یکی از کودکان شین آباد که خواستار اعزام این کودکان به خارج از کشور و تامین هزینه‌های این بیماران شده بود گفت: مشکل مالی و بودجه لازم برای درمان این کودکان را حتما تامین می‌کنیم اگر آموزش و پرورش بتواند کمک کند از آن استقبال می‌کنیم در غیر این صورت تعهد می‌دهم که درمان این بیماران هیچ مشکل مالی نداشته باشد و همه هزینه‌های آن را تامین می‌کنیم.

وزير بهداشت افزود : در مورد اعزام این بیماران به خارج نیز اگر اساتید کشور تشخیص دهند امکان آن را فراهم می‌کنیم اما تشخیص من این است که امکانات لازم برای ادامه درمان آنها در داخل کشور وجود دارد و اگر اساتید به این نتیجه رسیدند زمینه ورود دانشمندان برجسته خارجی را از هر جای دنیا که باشد به کشور فراهم می‌کنیم و ظرف سه تا چهار ماه می‌توانیم برجسته ترین متخصصان را به کشور دعوت کنیم.

هاشمی اضافه کرد: در مورد تجهیزات لازم برای عمل جراحی این کودکان همه امکانات لازم را فراهم می‌کنیم و هر دستگاهی که لازم باشد خریداری می‌کنیم.

وی گفت: برداشت من این است که برای درمان سوختگی لحظات اول اهمیت زیادی دارد و ممکن است عفونت وارد خون شود و در این زمینه اشکالاتی در کشور وجود دارد اما بعد از این مرحله دانش و تجربه متخصصان اهمیت دارد که در این زمینه چیزی کم نداریم.

وزیر بهداشت در پاسخ به صحبت پدر یکی از این کودکان درباره اينكه تماس‌هایی از خارج از کشور برای اعزام کودکان شین آباد به خارج می‌شود گفت: افراد زیادی هستند که با نیت انسان دوستی و به قصد خدمت با شما تماس می‌گیرند اما نه بیماری را می‌شناسند و نه از توانمندی‌های داخلی خبر دارند با این وجود من تعهد می‌کنم که اگر لازم باشد بیماران را به خارج از کشور اعزام کنیم یا این که بهترین دستگاه‌ها و متخصصان خارجی را به کشور بیاوریم.

دكتر هاشمي افزود : ممکن است درمان کودکان شین آباد 10 تا 20 سال طول بکشد ولی من تعهد می‌کنم همه امکانات لازم را مانند بهترین مراکز دنیا برای ادامه درمان این کودکان فراهم کنم .

وزير بهداشت گفت: اگر فرزند خودم هم دچار این آسیب می‌شد نیز همین مسیر را می‌رفتم و قلبا به توان علمی تیم سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعتماد دارم.

کد خبر 326245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha